Da li je trenutak da postaneš poduzetnik/ca??

0
429

Bez obzira da li ste sanjali da pokrenete svoju web-stranicu, razvijete neki proizvod, pružate određenu uslugu ili nešto slično, pokretanje vlastitog biznisa predstavlja rizik – ali može donijeti i najveću nagradu: da radite po vlastitim uvjetima. Uz sadašnju stopu nezaposlenosti možda ćete si postaviti pitanje: da li je sada zaista najbolji trenutak da se upustim u to?

Odgovor je: možda. Život poduzetnika zaista podrazumijeva rizike i dodatni stres. Ali da li je u današnjoj finansijskoj klimi ijedan posao toga pošteđen? Ako ste nezaposleni i ne možete naći novi posao, ovo bi mogao biti odličan trenutak da saznate da li vaš biznis ima potencijal. Evo nekoliko savjeta za svakog onog ko razmišlja da postane poduzetnik:

  • Usmjerite se na jednu ideju: Umjesto da proučavate gomilu potencijalnih poslovnih ideja u isto vrijeme, usmjerite se na jednu ideju koja ima najvište potencijala. Kada budete odlučivali koja je to ideja, sjetite se da su znanje i želja najvažniji instrumenti koje imate. Proučite situaciju u pogledu konkurencije prije nego što napravite naredni korak i razgovarajte sa potencijalnim klijentima da vidite šta oni misle o vašoj ideji.
  • Napravite biznis plan. Vaš biznis plan nije samo sredstvo za komunikaciju sa investitorima i partnerima o vašem biznisu, nego i plan puta kojim ćete ići. Dobar biznis plan treba da prikaže vaše dugoročne ciljeve, finansijske ciljeve i marketinške planove. Biznis plan treba da vaš biznis predstavi u najboljem, ali ipak i potpuno realnom svjetlu.
  • Popišite sve svoje resurse. Danas više nego ikada poduzetnici imaju na raspolaganju bezbroj besplatnih i jeftinih pomagala za pokretanje novog biznisa. Možete koristiti javno dostupan softver za računovodstvo, socijalne mreže za marketing, softver za izradu web-stranice i još mnogo toga. Zahvaljujući internet stranicama na kojima se oglašavaju poslovi možete lako pronaći i odgovarajuće osoblje koje će raditi puno, nepuno radno vrijeme ili na ugovor o djelu.
  • Pripremite se za prodaju svoje ideje. Važno je znate opisati svoj biznis u trideset sekundi – pokazujući znanje, entuzijazam i uz biznis plan koji će to potkrijepiti. Kada budete to u stanju, ključno je da se obratite svakom prijatelju i poslovnom kontaktu. Vrlo često, privatni investitori su članovi porodice, kao što su supružnik/ca, brat ili sestra, dijete, roditelj ili djed ili baka. To je dovoljan razlog da se počnete obraćati ljudima koje poznajete.
  • Pronađite izvor finansiranja. Dobro pravilo je da, prije nego pokrenete svoj biznis, imate sredstva za troškove života i poslovanja u trajanju od približno 18 mjeseci. U slučaju da nemate toliko sredstava u banci, za pokretanje biznisa je važno da znate kako da se obratite onima koji ulažu u nove poslove, bankama i prijateljima i rođacima. Još jedna mogućnost je da zadržite posao koji sada imate, a da svoj biznis pokrenete kao dodatni projekat.
  • Poznavati tržište. Dobar plasman je ključ za svaki uspješan biznis. Ništa nije važnije od toga da dođete do kupaca i privučete njihovo zanimanje. Svojoj ciljanoj klijenteli možete spomenuti naziv proizvoda i njegove karakteristike i ideje za reklamu i na taj način dobiti dragocjene povratne informacije.
  • Znati kada je vrijeme da se stane. Vrlo je vjerovatno da će svaki biznis nailaziti na prepreke na putu, a u mnogo slučajeva vam neki problem može pružiti važne informacije o potrebnim promjenama da bi vaš biznis bio uspješan. Međutim, važno je zapamtiti da nema poslovnog poduhvata koji ne može propasti. Zbog toga je na početku važno da znate koliko rizika možete dozvoliti i da imate plan za zatvaranje radnje ako bude potrebno. Svakako slijedite svoje snove, ali ne rizikujte svoju dugoročnu finansijsku budućnost zbog njih.

Pokretanje novog biznisa može izgledati uzbudljivo i zastrašujuće. Ali ako istražite tržište i potencijalne kupce, testirate ideju i pažljivo planirate finansiranje, vaš početak može biti odličan.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here